Naszóval
2011.09.25. 19:00, Shaera
Eredetileg úgy terveztem hogy az előző két félévhez hasonlóan az első hetem minden napjáról külön írok majd, de mivel a legeslegelsőnél lemaradtam és azóta már még egy hét is eltelt, most változtatok ezen a módszeren. Na nem kell megijedni, így is minden fontosat elmesélek... de mivel rengeteg mindenről kéne írnom, kettéválasztom őket. Először elmondok mindent ami az egyetemmel, tehát az óráimmal kapcsolatos, aztán valószínűleg már egy másik bejegyzésben írom le a "magánéleti" dolgokat. És persze igyekszem nem mindenkit összezavarni közben ;)
Tehát akkor a keddekkel kell kezdenem. Reggel Anglia töri volt az első óra ami nekem nagyon tetszett. Kicsit unalmasan beszél a tanár de hát a téma meg annyira nagyon-nagyon érdekes hogy még így is tudtam követni és egyszer sem vesztettem el a fonalat. Siker! Kicsit sietősen haladunk ami furcsa, de egyben érthető is mivel három hónapon át heti másfél órában elmesélni majdnem 2000 év történetét, az nem egyszerű. De ha minden a terv szerint halad akkor ez végre egy olyan előadás amire érdemes bejárni, úgyhogy éljen! (Azt most felejtsük el szépen hogy egyből a második héten már nem mentem mert elaludtam reggel... ez nem lesz mindig így, esküszöm!) Utána Országismeret jött amivel kapcsolatban szintén nagyon lelkes voltam, és bár a bemutatkozó óra elég unalmasra sikerült, azt hiszem ez is bejárós lesz. A félév során 9 különböző tanár fogja tartani, Angliával kezdünk majd utána jön az USA, Ausztrália és Kanada, és ez úgy tűnik végre tényleg olyan amilyennek az országismeretet elképzeltem. Nagyon tetszett amikor minden tanárnak tartania kellett egy rövid kis beszédet arról hogy őneki mit jelent ez a tantárgy, és az egyik pasas (aki angol) közölte hogy ő arról fog beszélni hogy mit jelent britnek lenni, és ízelítőképpen felsorolta a britség néhány nagyon fontos alapelemét: marmite, Sex Pistols, gardening and queuing :) Ő csak egy előadást fog tartani, UK Identity címmel, azt hiszem az lesz az egyik legérdekesebb. De szintén nagyon várom a UK Language Varieties részt is, nem titok hogy odavagyok ezért a témáért.
Szerdán Irodalom gyakorlattal indult a nap. Nagyon szimpatikus a tanár és a tanítási módszerei is. Például közölte hogy nem kell semminek sem utánanéznünk a megadott írókkal kapcsolatban, nem fogja kérdezni az életrajzukat vagy a mű születésének körülményeit, egyedül az számít hogy magát a művet elolvastuk-e. Szintén nagyon tetszik hogy félév végén vagy beadsz egy sok oldalas esszét, vagy az utolsó órán írsz egy dolgozatot. Mindenki magának dönti el hogy melyik a szimpatikusabb, nekem mondjuk nem kellett sokat gondolkodnom rajta. Vagy például az hogy nem rágja a szádba hogy mi mit jelent az adott versben. Nem beszéljük át őket végig, csak az első néhány verszakot/bekezdést, hogy úgy-ahogy képben legyünk a főbb motívumokkal, és onnantól kezdve teljesen rád van bízva az értelmezés. Ez viszont nem jelenti azt hogy nem mond olyan érdekes dolgokat amik adott esetben megváltoztatják a véleményedet, mert mond, rengeteget. Eddig összesen egy verset elemeztünk amivel kapcsolatban úgy mentem be az órára hogy "ez tök értelmetlen", a végén pedig vigyorogva jöttem ki mert hirtelen minden világos volt és ráadásul annyira élvezetesen adja elő... jó lesz ez, na :D Ezután pedig csak délután van órám, svéd, ami sajnos ütközik az irodalom előadással amire így nem tudok bejárni. Az első órán megtörtént a csoportbeosztás, nem oda kerültem ahova szerettem volna de hát Istenem. Nem lehet minden tökéletes :) Az már jobban aggasztott hogy az óra végére a pokolba kívántam az egész svédet és ezerszer megbántam hogy újra felvettem, de ez második hétre teljesen elmúlt és most megint nagyon élvezem. Egyszerűen arról van szó hogy a legelső óra már tavaly is nagyon idegesítő volt, konkrétan az hogy ötszázszor átolvastuk ugyanazt az egy bekezdést és "érdekességeket" kerestünk benne... úgyhogy képzelhetitek milyen izgalmas volt másodszorra is eljátszani ugyanezt :D De ha minden igaz ahogy haladunk előre az anyagban úgy fogok egyre kevesebb dologra emlékezni, és úgy lesz egyre érdekesebb ismét a svédtanulás. Úgyhogy nem lesz ezzel baj. A 10 mondatos dogám pedig azt hiszem most legalább 8 pontos lesz, legalábbis őszintén remélem. Nem akarom megismételni azt az égést amit tavaly, ha nem muszáj most nem szeretnék egy darab 0 pontos dogát sem írni...
Csütörtök reggel Amerikai irodalmam van amin még egyszer sem voltam bent, első héten mert előtte fogorvoshoz mentem és a fenének sem volt kedve olyan hamar visszamenni (meg volt egy másik oka is de azt majd a másik posztban), másodszor pedig azért mert itthon akartam maradni megnézni az AXN-en a Doctor Who-t csak hogy lássam milyen magyarul (szar), és ezért be kellett áldoznom az irodalmat. Na majd talán ezen a héten bemegyek megnézni hogy mégis milyen. A jóval későbbi Mondattanra viszont már muszáj volt bemennem, pedig ha választhatnék hogy melyiket lógom le akkor ezerszer is erre szavaznék. Ez talán a világ legunalmasabb tantárgya, tessék, kimondtam. A tanárnővel semmi baj nincs, nagyon rendesnek és jófejnek tűnik eddig, de ez nem sokat segít azon hogy már az óra ötödik percében alig bírom nyitva tartani a szemem.
Pénteken pedig megint svéd, a "magyarázós" óra ahogy én hívom. Rettentően unalmas volt mert a kiejtési szabályok nem sokat (pontosítok: semmit sem) változtak az elmúlt egy év alatt, úgyhogy sok újat nem tudtam a jegyzeteimhez adni. Később ez változni fog mert majd lesznek olyan dolgok ahol erősen hiányosak az emlékeim és jó lesz ezeket pontosítani magamban. De ez még néhány héttel odébb van, addig meg majd valahogy elfoglalom magam az órákon.
Huh. Ez gyorsabban ment mint hittem. Akkor most jöhetnek a személyes dolgok.